Żabki

ZADANIA REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU CZERWIEC

 

Temat kompleksowy: Z końca świata czy zza ściany to przyjaciel nasz kochany.

Czas realizacji :  03.06.2019-07.06.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Poznanie kontynentów z wykorzystaniem globusa
  • Ćwiczenie sprawności i zwinności
  • Poznawanie muzyki  z różnych stron świata

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Ćwiczenie wyrazistości wymowy i wzbogacanie zasobu słów
  • Poznawanie mieszkańców różnych kontynentów
  • Dostrzeganie różnic, doskonalenie percepcji wzrokowej
  • Rozwijanie  wyobraźni, ekspresji muzycznej
  • Kształtowanie umiejętności kodowania
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: friend, friendship, girl, boy, I like/I don’t like

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Dostrzeganie odmienności i autonomii drugiego człowieka
  • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny i społeczności przedszkolnej
  • Rozwijanie współczucia i empatii w stosunku do osób z najbliższego otoczenia oraz bohaterów literackich

 

 

Temat kompleksowy: Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści.

Czas realizacji :  10.06.2019-14.06.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Pobudzanie ciekawości badawczej dzieci do poznawania środowiska przyrodniczo-społecznego
  • Poznawanie otaczającego świata przyrody: najbliższego oraz egzotycznego
  • Doskonalenie słuchu: analizy i syntezy sylabowej

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wzbogacanie słownictwa
  • Rozpoznawanie zwierząt z najbliższego środowiska oraz wybranych zwierząt egzotycznych
  • Odwzorowywanie ruchem rytmu ułożonego według kolorów
  • Poznawanie kultur innych narodów Europy
  • Rozwijanie umiejętności głoskowania/ sylabizowania

 

  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: snake, lion, elephant, monkey, tiger

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Kształtowanie postawy tolerancji, życzliwości, akceptacji wobec innego języka, koloru skóry
  • Budowanie otwartości na różnice kulturowe, czerpanie radości z przynależności do grupy przedszkolnej oraz przyjacielskich relacji

 

 

Temat kompleksowy: Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?

Czas realizacji :  17.06.2019- 21.06.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Poszerzanie wiedzy z zakresu przyrody – typach krajobrazu, środowisku społecznym
  • Rozpoznawanie własnych potrzeb emocjonalnych, marzeń, przeżyć
  • Poznanie mapy Polski i zwierząt występujących w naszym kraju

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat wakacji – moje wakacyjne marzenia
  • Poznanie mapy Polski, określanie miejsc wakacyjnego wypoczynku
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa – Kodeks „Bezpieczne wakacje”
  • Utrwalenie znajomości numerów alarmowych                      i podstawowych zasad pierwszej pomocy

 

  • Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: summer, mountain, river, lake, sea, beach,
    •  

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Radość z podejmowanej aktywności i współdziałania z innymi dziećmi
  • Dbałość o sprawność ruchową, korzystanie z aktywności ruchowej na powietrzu
  • Przestrzeganie zasad zachowania się w miejscach wypoczynku oraz publicznych

 

Temat kompleksowy: Od czasu do czasu słychać plusk wody, falują trzciny , w jeziorze szukamy ochłody

Czas realizacji :  24.06.2019- 28.06.2019

 

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Poznanie ekosystemu jeziora oraz sposobów jego ochrony
  • Dostrzeganie możliwości płynących z wypoczynku nad jeziorem
  • Rozpoznawanie korzyści i zagrożeń płynących ze świata roślin oraz zwierząt występujących w ekosystemie jeziora

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE

UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Wykorzystywanie zmysłów w poznawaniu środowiska przyrodniczego
  • Rozpoznawanie wybranych zwierząt i roślin w ekosystemie jeziora
  • Kształtowanie nawyku dbania o otoczenie, w którym wypoczywamy
  • Poznanie regionalnych atrakcji turystycznych związanych z aktywnym wypoczynkiem nad jeziorem (Puszcza Zielonka, Pojezierze Gnieźnieńskie, Pojezierze Poznańskie)

 

  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: lake, fish, summer, sand, sun, rain

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Budowanie poczucia odpowiedzialności za miejsca wypoczynku nad jeziorem
  • Dostrzeganie wartości wspólnego spędzania czasu z rodziną
  • Czerpanie radości z nawiązywania nowych znajomości, budzenie otwartości na poznawanie nowych miejsc, zwyczajów

Wierszyk i piosenka czerwiec

 „Niech żyją wakacje” - piosenka

Ref.:Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
1.Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.


Ref.:Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

Na wakacje ruszać czas” - wiersz 

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.

Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.

© 2016-2019. Przedszkole Junior.

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wykonanie © webkameleon.com