Żabki

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU WRZESIEŃ

 

Temat kompleksowy: W przedszkolu.

Czas realizacji :  01.09. – 10.09.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

NABYWANIE WIEDZY

 

  •  poznaje nazwę swojej grupy,
  • zapoznaje się z nową salą i swoim miejscem,
  • zapoznaje się ze swoim znaczkiem,
  • poznaje osoby pracujące w przedszkolu; ich imion i zadań.

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • słucha utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich  treści,  
  • potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem,
  • odtwarza z pamięci treść wierszy i piosenek,
  • przypomnienie imion kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozpoznaje swój znaczek,
  • osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: kindergarten, children

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • dbałość o sprawność ruchową,
  • przestrzega zasad zgodnego życia w grupie

.

 

Temat kompleksowy: Wakacyjne wspomnienia.

Czas realizacji :  13.09.-17.09.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

NABYWANIE WIEDZY

 

  • zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata,
  • wzbogacenie słownictwa związanego z latem,

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach plastyczno-sensorycznych
  • rozwijanie pamięci poprzez naukę wiersza,
  • wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji,
  • rozumie konieczność dopasowania ubioru do warunków pogodowych,
  • osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: summer, holiday, sun

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie,
  • dbanie o higienę.

 

Temat kompleksowy: Jesteśmy bezpieczni.

Czas realizacji :  20.09 – 24.09.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

NABYWANIE WIEDZY

 

  • poznanie swojego adresu zamieszkania,
  •  zwrócenie uwagi na to komu i w jakich sytuacjach można podać swój adres zamieszkania

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania,
  • zna nazwę miejscowości, w której mieszka
  • rozwijanie zmysłów poprzez udział w zabawach sensorycznych, 
  • osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: family, home

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • kształtowanie postawy bezpieczeństwa,
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
  • wspomaganie dzieci w umacnianiu poczucia własnej wartości

Temat kompleksowy: Dbamy o siebie i środowisko.

Czas realizacji :  27.09 – 30.09.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

NABYWANIE WIEDZY

 

  • poznawanie i nazywanie przyborów toaletowych,
  •  klasyfikowanie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych,
  • zapoznanie ze zmysłami (wzorku, słuchu, węchu, smaku)

 

 

KSZTAŁTOWANIE  UMIEJĘTNOŚCI

 

  • kształtowanie orientacji w schemacie słownego ciała,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną,
  • kształtowanie świadomości ekologicznej
  • wdrażanie do dbania o porządek w sali
  • osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: soap, helathy

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • wyrabianie nawyku dbania o swoje ciało – wzrok , oczy
  • dbanie o higienę ,
  • kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.

 

 

 

 

 

 

Wierszyk i piosenka - Wrzesień

 

 

"Kodeks czterolatka"

Czterolatek dobrze wie,

jak ma w grupie bawić się.

Lalką, piłką czy klockami,

zawsze w zgodzie z kolegami.

Czterolatek nie narzeka,

na swą kolej grzecznie czeka.

Chociaż czasem ktoś się krzywi,

wszyscy muszą być cierpliwi.

Czterolatek, zuch nie lada,

po zabawie sam układa:

auta, misie w równym rządku,

bo nie boi się porządku.

Zna przedszkolak moc książeczek,

lecz nie podrze ich karteczek,

delikatnie je przekłada –

niszczyć książek nie wypada.

 

 

"Wesołe powitanie"

Dziś wesoło sie witamy

Wszystkich wkoło pozdrawiamy

Z tyłu, z przodu, wokół nas

Już zabawy nadszedł czas

 

Zatańcz ze mną taniec mój

Rączki w górę, rączki w dół

Całe ciało wprawiaj w ruch

Główkę, nóżki oraz brzuch

 

Porusz troszkę bioderkami

Dotknij łokcie kolankami

lewą ręką chwyć za włos

Prawą złap się za swój nos

 

Zatańcz ze mną taniec mój

Rączki w górę, rączki w dół

Całe ciało wprawiaj w ruch

Główkę, nóżki oraz brzuch.

 

Więcej »

© 2016-2020. Przedszkole Junior.

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wykonanie © webkameleon.com