Żabki

ZADANIA REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU PAŹDZIERNIK

 

Temat kompleksowy: Idzie jesień...przez ogród i sad.

Czas realizacji :  28.09.2020-02.10.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Poprawne używanie w mowie rzeczowników i przymiotników
  • Rozpatrywanie otoczenia ze swojego punktu widzenia
  • Uświadomienie zagrożeń wynikających z braku higieny i niezdrowego trybu życia

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Opisywanie darów sadu i ogrodu przy wykorzystaniu zmysłu smaku i zapachu
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców oraz świadomość znaczenia zdrowego żywienia
  • Rytmiczne dzielenie na sylaby poznanych nazw owoców i warzyw
  • Rozwijanie zdolności manualnych, wokalnych
  • Poprawne stosowanie określeń: przed, za, nad, pod, obok
  • Skupianie uwagi na wykonywanym zadaniu
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie:  apple, banana, pear, plum

 

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Umiejętność komunikowania się w grupie
  • Budowanie akceptacji do zasad higieny (mycie owoców i warzyw przed posiłkiem) i znaczenia aktywności fizycznej na świeżym powietrzu

 

Temat kompleksowy: Idzie jesień… do zwierząt.

Czas realizacji :  05.10.2020-09.10.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy (jeż, wiewiórka, bocian)
  • Opisywanie historyjek zdaniami pojedynczymi
  • Poprawne stosowanie określenia tyle samo
  • Znajomość zasad zachowania się w lesie
  • Rozpoznawanie oraz naśladowanie odgłosów wybranych zwierząt leśnych

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych oraz ich jesiennych przygotowań do zimy
  • Kształtowanie postawy przyjaciela lasu i leśnych zwierząt
  • Rozpoznawanie różnych faktur za pomocą zmysłu dotyku
  • Układanie obrazka z kilku elementów
  • Dostrzeganie znaczenia sprawności ruchowej oraz budowania odporności na świeżym powietrzu

 

  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: cow, horse, pig, sheep

 

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Szacunek dla przyrody
  • Podejmowanie współpracy w parach

 

 

Temat kompleksowy: Co z czego otrzymujemy.

Czas realizacji :  12.10.2020 – 16.10.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Poznawanie etapów produkcji (chleb, cukier, papier) z wykorzystaniem technologii
  • Dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (buty-nogi, czapka-głowa, szalik-szyja)
  • Śpiewanie rytmizowanych tekstów, wykonywanie improwizacji ruchowych
  • Przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw
  • Łączenie w pary obrazków zwierząt i produktów uzyskiwanych w gospodarstwie

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Poprawne stosowanie określeń: przy, w przód, w tył, góra, dół
  • Opowiadanie o procesie powstawania chleba z poprawnym użyciem spójników łącznych: i, oraz
  • Rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt gospodarskich
  • Nazywanie produktów uzyskiwanych z hodowli zwierząt oraz łączenie ich w pary ze zwierzętami

 

  • Łączenie składników z gotowymi produktami, nazywanie gotowych produktów mlecznych (śmietana, masło, jogurt, ser)

 

  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: car, spider, tummy, knee

 

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Przestrzeganie uzgodnionych zasad gry
  • Dbałość o sprawność ruchową
  • Przestrzeganie reguł obowiązujących w grupie

 

Temat kompleksowy: Idzie jesień...z deszczem.

Czas realizacji :  19.10.2020- 23.10.2020 r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

 

  • Dostrzeganie zmian w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola, domu
  • Poznanie roli wody w życiu człowieka oraz znaczenia oszczędzania wody
  • Wyodrębnianie obiektów do liczenia, stosowanie określeń: dużo, mało
  • Pobudzanie ciekawości badawczej (co pływa, co tonie)
  • Poznawanie właściwości różnych materiałów (woda, papier, piasek)

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE          UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów dochodzących z otoczenia (dźwięk deszczu, wiatru, rozchlapywanie wody)
  • Rysowanie po śladzie, rozcieranie pasteli, malowanie palcami
  • Poznawanie i nazywanie korzyści z padającego deszczu, oszczędzania wody
  • Stosowanie określeń opisujących cechy jesiennych zjawisk pogodowych
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: witch, ghost, cowboy, princess

 

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Zgodne współdziałanie z dziećmi w grupie
  • Budzenie wewnętrznej motywacji do samodzielności oraz gromadzenia nowych doświadczeń

 

Wierszyk i piosenka październik

 

Wierszyk:

 „Życzenia dla Pani”

Naszym Paniom dziś składamy
słoneczne życzenia:
zdrowia, szczęścia i radości
i marzeń spełnienia.
Aby zawsze miały słońce
i uśmiech na twarzy,
aby wszystko się spełniło
o czym każda Pani marzy.

Piosenka:

 „Pada deszcz”

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze.
Taki mokry, że już bardziej
mokry być nie może.

Lecą tu, lecą tu
srebrne koraliki.
Zmoczą drzewa, zmoczą pola,
domy i chodniki.

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze.
Stuka, puka, stuka, puka,
straszy kogo może.

Mała mysz, mała mysz,
biegnie na paluszkach.
I deszczowe koraliki
zbiera do fartuszka.

© 2016-2020. Przedszkole Junior.

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wykonanie © webkameleon.com