Promyki

ZADANIA REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU

Temat kompleksowy: Już jesień.

Czas realizacji :  2.10.2017-6.10.2017

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

 

  • Rozpoznawanie zjawisk charakterystycznych dla jesieni
  • Wymienianie zmian zachodzących jesienią w świecie roślin i zwierząt
  • Wskazywanie właściwych ubrań, które należy włożyć na jesienny spacer
  • Dbanie o prawidłową postawę ciała- zabawy ruchowe z nietypowym przedmiotem

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

 

  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie ilustracji
  • Słuchanie krótkich utworów literatury dziecięcej  i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści
  • Łączenie różnorodnych materiałów przyrodniczych podczas wykonywania prac plastycznych
  • Doskonalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby; wyodrębnianie głosek w wyrazach
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: Chestnut, acorn, leaf/leaves, autumn, trees, brown, green, yellow, orange, fox, squirell, hedgehog, Do you like/ Does he like…?, I like/She lik

BUDOWANIE POSTAW

  •  Poznanie i akceptacja zasad zachowania w środowisku przyrodniczym
  • Radość z podejmowanej aktywności i współdziałania z innymi
  • Dbałość o sprawność ruchową
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas  zajęć i spacerów

Temat kompleksowy: Dary jesieni

Czas realizacji :  9.10.2017-13.10.2017

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

  • Poznawanie ciekawostek na temat życia wybranych zwierząt
  • Słuchanie tekstów literackich
  • Eksperymentowanie w zakresie łączenia różnych technik  i materiałów w kąciku przyrody
  • Dostrzeganie nastroju w muzyce

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Wyróżnianie i tworzenie zbiorów według podanego warunku
  • Skupianie uwagi na informacjach uznanych przez nauczyciela za ważne
  • Śpiewanie piosenki
  • Odtwarzanie poznanego układu tanecznego
  • Wypowiadanie się na temat obserwacji przyrodniczych
  • Aktywne uczestnictwo podczas zabaw ruchowych
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie:  Autumn fruits: apple, pear, grapes, plum, garden, In my garden there is/there are…, I like/ I don’t like

BUDOWANIE POSTAW

  • Przestrzeganie zasad podczas wspólnych zabaw
  • Przewidywanie skutków czynności manipulacyjnych
  • Zaangażowanie w zdobywanie nowych doświadczeń

 

Temat kompleksowy: Zabawy z tatą

Czas realizacji :  od 16.10.2017-20.10.2017

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

NABYWANIE WIEDZY

 

  • Charakteryzowanie wyglądu swojego taty
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery T,t
  • Czynnościowe kształtowanie pojęcia części wspólnej zbioru

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych
  • Doskonalenie umiejętności liczeni
  • Układanie odpowiedzi na pytania
  • Odgrywanie roli w zabawie parateatralnej
  • Rysowanie portretu
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem
  • Prawidłowe korzystanie ze sprzętu terenowego
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie: Dad, family, free time, play, What are you doing?, I like…, My favourite game is…, My dad is/has got…,

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Akceptacja ustalonych zasad i stosowanie ich w relacjach z innymi
  • Troska o estetykę wypowiedzi
  • Inicjowanie różnorodnych aktywności opartych na tekście literackim

Temat kompleksowy: Mama i ja

Czas realizacji :  23.10.2017-27.10.2017

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

NABYWANIE WIEDZY

 

  • Wielozmysłowe poznanie litery M, m 
  • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
  • Obserwacje przyrodnicze – prognozowanie pogody jesieni

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

  • Czytanie prostego tekstu obrazkowo-literowego
  • Określanie stronności ciała
  • Opisywanie wyglądu mam na podstawie zdjęcia
  • Rysowanie postaci ludzkiej
  • Porównywanie szacunkowe zbiorów
  • Układanie i opowiadanie historyjki na podstawie obrazków
  • Aktywne uczestnictwo podczas zabaw ruchowych
  • Wyzwalanie wyobraźni i improwizacji muzycznej
  • Osłuchiwanie się ze słownictwem i odpowiednie reagowanie:  Mum, My mu mis/has got…, With my mum I…, What’s the weather?, sunny, cloudy, windy, rainy, stormy

 

 

 

BUDOWANIE POSTAW

 

  • Radość z nabywania kompetencji
  • Zaangażowanie i aktywność podczas zajęć
  • Dobór ubrania do pory roku i pogody

 

 

 

 

 

Wiersz i piosenka

Piosenka „Najlepsze w świecie”

1.W poniedziałek, wtorek, środę, czwartek, piątek,

do przedszkola wcześnie rano idę z moją mamą.

Ref.: Bo moje przedszkole jest najlepsze w świecie

i drugiego takiego nigdzie nie znajdziecie.

2.Sobotę, niedzielę, spędzam z tatą, mamą.

Wtedy w wolne dni od pracy więcej czasu mają.

Ref.: Bo moi rodzice są najlepsi w świecie

tak wspaniałych rodziców nigdzie nie znajdziecie.

Wiersz „Kolorowy potwór”

Idzie potwór kolorowy,

Ma kapustę zamiast głowy!

Zamiast nóg ma cztery pory,

Zamiast uszu – kalafiory!

 

A to jest potwora grzywa.

W niej owoce i warzywa:

Jabłka, gruszki, pomidory

różne smaki i kolory.

Groch, fasola i buraki –

Różne barwy, różne smaki!

 

Do wyboru,! Do koloru!

Pęki kopru! I szczypioru!

Tu rzodkiewka, tam marchewka

Oraz grabki i konewka.

Idzie potwór, głośno sapie…

Kto go spotka, niech go złapie!

Piosenka „Jesienny pociąg”

1.Stoi pociąg na peronie.

Żółte liście ma w wazonie

I kasztany i żołędzie –

Dokąd z nimi jechać będzie (x2)

Ref.: Przed siebie, przed siebie wprost!

Przez mokry deszczowy most!

Przed siebie, przed siebie w dal!

Na pierwszy jesienny bal!

2.Rusza pociąg, sapiąc głośno.

Już w przedziałach grzyby rosną,

a na półce wśród bagaży

leży sobie bukiet z jarzyn.

Rusza pociąg sapiąc głośno!

Ref.: Przed siebie…

3.Pędzi pociąg lasem, polem,

Pod ogromnym parasolem.

Wiezie rynny i kalosze,

I owoców pełne kosze.

Pędzi pociąg lasem, polem!

Ref.: Przed siebie…

 

 

© 2016-2017. Przedszkole Junior.

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wykonanie © webkameleon.com